HTML

Szabadalom-védjegy

A védjegy jelző, amely termékek, szolgáltatások egymástól való megkülönböztetését segíti. Feladata, hogy bizalmat ébresszen a fogyasztóban, hogy később is a védjegyes terméket vásárolja. Például egy Sony védjeggyel ellátott magnót bátrabban vásárolnak meg, mint egy nonamemagno névre hallgatót. Nem kizárt, hogy épp az utóbbi termék a jobb, a fogyasztók mégis a Sonyt fogják megvenni. A védjegy, így tulajdonosának piaci helyzetét védi a konkurens gyártók ellen. "Védjegy" szóval a már az oltalmazott árujelzőt illetik, az oltalom elnyerése, azaz a lajstromozás (regisztráció) előtt "megjelölés" vagy "márkanév" elnevezéseket használják.

Friss topikok

Archívum

Helikopter előd feltalálója:Asbóth Oszkár

2010.04.01. 12:20 Szabadalom

Az első világháború befejezését követően A.O. Repülőgépgyár néven alakított üzemet, ahol repülőgépek, lég- és hajócsavarok gyártását kezdi meg.

A 20-as évek közepe felé kezdett újra a helikopterekkel foglalkozni, 4 év alatt 4 különböző helikoptert tervezett és próbált ki.

1928-ban siker koronázta kitartását és saját tervezésű AH-1névre keresztelt helikoptere szeptember 9-én Hosszú Istvánnal a 'fedélzetén' elemelkedett a földtől. A szerkezet 120LE-s Le Rhone típusú motorral volt ellátva és két, egyenként 4.35m átmérőjű, egymás fölé helyezett és ellentétes irányba forgó fa-propeller működtette. A rugalmas leszállást a gépre szerelt 4 focilabda és autógumi biztosította. A propeller 1100 fordulatot tett meg először a földön, majd a gép felszállt, és mintegy 10 méteres magasságban 'lebegett' majdnem tíz percen keresztül. Ezután minden gond nélkül leszállt.

A korai dokumentációknak köszönhetően nyugtázhatjuk, hogy Asbóth helikoptere volt az első, amely pilótával képes volt felemelkedni és huzamosabb ideig nagy magasságban lebegni.

Asbóth fejlesztéseit folytatta és elkészítette az AH2-es, az AH-3-as és az AH-4-es modelleket is. Ezek közül az utolsó modellnek volt a legnagyobb sikere, az AH-4-esnek.

Az AH 4-esben a megviselt 120 LE-s Le Rhone helyett az ellentétes irányú forgást végző, közös tengelyű főrotorokat egy 110LE-s Clerget forgómotor hajtotta.A helikopter összetett csuklós szárnyakkal rendelkezett, melyek a rotorok által keltett lefelé ható légáramlatban voltak elhelyezve. Az AH-4-es modellben egybeötvözött és tökélyre vitt minden addigi technikai fejlesztést. A gép híres volt gyors emelkedéséről, jó kormányozhatóságáról, stabilitásáról és nem utolsó sorban a leszállás biztosságáról is.

Az AH 4-essel összesen 95 alkalommal szálltak fel, s 3 óra 43 percet repültek vele. Asbóth agilitása ellenére az állam nem volt hajlandó támogatni kísérleteit, s anyagi okok miatt fel kellett hagynia a kísérletezéssel. Az AH 4 utoljára 1939. március 31-én repült.

Asbóth a második világháború után egy újításokat kivetelező vállalat szakértője lett.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadalom-vedjegy.blog.hu/api/trackback/id/tr931886593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vinszent 2010.05.06. 16:12:04

de kár hogy nem sikerült teljesen véghezvinni

pintz · http://www.pintz.hu 2010.07.09. 15:31:35

De vannak újabb magyar találmányok is.
Pl. Maruzsi Lászlóé: vedjegy.blog.hu/2010/06/29/eleg_eleg_a_biroi_tevedesbol
süti beállítások módosítása